T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - Şehit Büyükelçi Galip Balkar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ADAY ÖĞRENCİ

 


OKUL TANITIM FİLMİ İÇİN TIKLAYINIZ

  

 

TEKSTİL TEKNOLOJİ ALANI  

 

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

 

(THE AVAILABLE SITUATION AND FUTURE OF THE SECTOR)

  

     Tekstil alanı, yüksek ihracat performans ve potansiyeli ile ülkemizin dünyaya açılan penceresidir. Tekstil Türkiye´nin toplam ihracatının % 38´ini oluşturmaktadır. Ülkemizde özellikle İstanbul,Bursa, Denizli, Kahramanmaraş, Gaziantep, Adana, Kayseri, Tekirdağ, Çorlu gibi il ve ilçelerimizde tekstil sektörü yoğunlaşmıştır. Tekstil sektörü hem ülke ekonomisine katkı sağlamakta hem de istihdam alanı yaratmaktadır.

 

(Textile sector , with its high export performance and potential; is our country’s window opening to the world.. Textile has been covering the thirty eight percent of Turkey’s total export.In our country, especially in the cities such as; İstanbul, Bursa, Denizli, Kahramanmaraş,Gaziantep, Adana Kayseri, Tekirdağ, and Çorlu, this sector has remarkably rised recently. This sector is both contributing to the countries economy and supplying job opportunities.)

 

       Türk tekstil sektörü, iplikten başlayarak, geniş ve güçlü bir üretim yelpazesi ve kapasitesine sahiptir. İğ sayısı itibari ile dünyada altıncı, rotor sayısında dördüncüdür; dokuma ve örgü kapasitesi AB kapasitesinin dörtte biri, terbiye (boya, baskı, apre) kapasitesi AB düzeyindedir.

 

(Turkish textile sector has a big and powerful production range and capacity ;starting from thread. . It is the sixth for the number of spındle and the forth for the number of rotor.Also, weaving and knitting capacity is the one quarter of EU standarts. The fabric finishing (painting ,printing,dressing) terbiye (boya, baskı, apre) capacity is at the level of EU.)

 

OKULUMUZUN LOGOSU

Okulumuzun logosunda bulunan ağ ören örümcek simgesi okulumuzun tekstil okulu olduğuna atıfta bulunmaktadır. Okulumuz ağını ören bir örümcek gibi, ipliğini üreten, bu ipliği kumaşa (örme, dokuma vb.) çeviren ve bu kumaşı son ürüne dönüştüren bir yapıda olduğundan bu logo seçilmiştir.

ALANDA BULUNAN MESLEKİ DALLAR ( PROFESSIONAL BRANCHES IN THE SECTOR )

 

  • İplik (Thread)
  • Endüstriyel Dokuma (Industrial Weaving)
  • Endüstriyel Örme (Industrial Knitting)
  • Terbiye Teknolojileri (Fabric Finishing  Technologies)

 
 

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER (DEMANDED QUALIFICATIONS ON THE PROFESSIONAL STAFF)

 

       Tekstil alanında çalışmak isteyenlerin görme ve işitme duyu organlarının işlevlerini tam olarak yerine getirmesi, el ve parmaklarını ustalıkla kullanması, titiz olması, bedenen ve ruhen sağlıklı olması, göz ve ellerini eş güdümlü kullanabilmesi ayrıca meslekî eğitim almış olması gerekmektedir. Tekstil alanında çalışanlar, çalışmalarını kapalı mekânlarda (işletmelerde) yürütürler. Bu alanda çalışanlar, görevini yaparken bireysel çalışabilecekleri gibi ekip hâlinde de çalışabilirler. Alanın altındaki meslekler çeşitli ham madde ve makinelerle çalışmayı gerektirmektedir.

 

(The ones who want to work on this department need to have the organs of sight and hearing  fulfilling their functions completely  and use their hands and fingers expertly, be neat , be healty psychologically and physically,use their hand eyes at the same time and be educated professionally. This staff do their works in the closed areas.They work not only individually but also  cooperatively.The sub-branches of this department requires working with various machines and raw meterials.)

 
 

İŞ BULMA İMKÂNLARI (OPPORTUNITIES FOR FINDING JOB)

  

         Tekstil alanında çalışmak isteyenler, özel sektörlerdeki tekstil üretim işletmelerinde çalışabilirler. Tekstil alanı mezunu olan bir kişi;

 (The ones who want to work on this department can work at textile manufacturing places of the private sector. . A person who has been graduated from this sector have an opportunity for working as a;)

 

  • Dokuma sektöründe, desinatörlük (Designer at weaving sector)
  • Fason takip elemanı, (Outsource pursuit staff,,)
  • Kalite kontrolcü (Quality controller)
  • Boya – baskı (Painter –Printer)

 vb. alanlarda yaygın olarak çalışma imkânına sahiptir.

 (etc. It has the opportunity to work in common areas.)

 

EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  (OPPORTUNITIES FOR EDUCATION AND CAREER)

 

  Okulumuzda bu alanda öğrenimlerini tamamlayan öğrenciler meslek yüksek okullarının;

 ( The students graduated from these branches can continue their education without any examinations in the following departments; )

 The students graduated from these branches can continue their education without any examinations in the following departments;

  

  • Halı, kilim (Carpet- rug)
  • Halıcılık (The carpet industry )
  • Tekstil, (Textile)

 Bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.

 Üniversite giriş sınavında başarılı oldukları takdirde;

 (If they become successful in the university enterance exam they will be able to continue their education:)

  

  • Tekstil Öğretmenliği,(Textile teaching)
  • Tekstil Dokuma ve Örgü Öğretmenliği, (Textile Weaving and knitting teaching,) 
  • Tekstil Terbiye Öğretmenliği (Fabric finishing teaching)
  • Tekstil Mühendisliği (Textile engineering)

 

Bölümlerinde lisans öğrenimlerine devam edebilirler.

 Ayrıca ön lisans programlarını başarı ile bitirenler açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde;

 (Also, the ones completing two- year programmes successfully can continue their education  in the following departments if they manage to pass the vertial transmission exam :)

 

  •   Tekstil, Textile

 

  • Tekstil Dokuma ve Örgü Öğretmenliği, (Textile weaving and knitting teaching,)
  • Tekstil Öğretmenliği, (Textile teaching)
  • Tekstil Mühendisliği, (Textile engineering) 
  • Tekstil Tasarım, (Textile designing)
  • Tekstil Terbiye Öğretmenliği (Fabric finishing teaching).

 

Lisans programlarına devam edebilirler.

 

 

 MESLEKİ VE TEKNİK ÖĞRETİM YAPAN OKUL MEZUNLARINA SAĞLANAN HAKLAR

 

(PROVIDED RIGHTS FOR THE GRADUATED ONES FROM THE PROFESSIONAL AND TECHNICAL SCHOOLS )

  

  1. Mezunlarımıza 4702 sayılı Yasa ile “Meslek Yüksek Okullarına sınavsız girme hakkı” tanınmıştır. (By 4702 law no; Our graduates have been given “the right for enterance to the junior technical colleges without examination “)
  2. 4 yıllık Fakültelere girişte için %10 oranında kontenjan tanınmıştır. (A ten percent of quota has been given four year colleges.)
  3. Endüstri meslek lisesi ve çok programlı liselerin bu okullarda uygulanan programlarında mezun olanlar 3795 sayılı kanuna göre, TEKNİSYEN unvanı ile istihdam edilirler. (According to the law numbered 3795 , the ones being graduated from Industrial Vocational High Schools and multi- program high schools can be employed with the name of TECNICIAN.)
  4. Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olanlar, üniversiteye girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavlarına katılma hakkına sahiptirler. (The ones being graduated from the Vocational and Technical High School has the right for attending to selection and placement exam to be able to study in the university.)
  5. Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarında, alanlarının devamı niteliğinde olan yüksek öğretim kurumlarını tercih etmeleri durumunda kendilerine ortaöğretim başarı puanlarının %40ına kadar ek puan verilir ve diğer lise mezunlarına göre daha avantajlı olurlar. ( In the selection and placement exam of the students, If the students prefer their own departments , they are given an additional point ,which is about forty percent of their own secondary school achivement score and they become more adventagous than the others.)
  6. Yüksek öğretime devam etmeyenlerin iş bulmaları ve mesleklerinde ilerlemeleri daha kolay olmaktadır. (It is easier to find a job and advance in the profession for the ones who don’t continue to the high education.)
  7. Kamu kurum ve kuruluşlarında branşlarında görev alan mezunlar, genel lise mezunlarına göre bir üst dereceyle işe başlarlar. 8-Teknik lise mezunlarına,3308 sayılı kanuna göre, doğrudan İŞ YERİ AÇMA BELGESİ verilir. (The ones taking part in the state agencies with their own branches, starts to work with a high degree in comparison with the general high school gradutes. According to the law numbered 3308 , the technical high school gradutes are given OPENNING A BUSINESS DOCUMENT directly.)
  8. Meslek Lisesi mezunları,3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nun 30.maddesi gereğince işyeri açabilmek için şart olan ustalık unvanına kendi mesleklerinde 1 yıllık pratik çalışma yaptıktan sonra girecekleri sınav sonrasında ulaşırlar. (Vocational Highschool gradutes According to the 30th item of the law numbered 3308 of the Vocational Education Law, reach the specialist title to open a workplace only after  the exam following  a one year work.)
  9. Mesleki ve teknik öğretim yapan okullarda eğitim görenler okul ve işyerlerinde iş eğitimi almış olmaları sebebiyle mesleğe yatkın olurlar ve meslek değiştirmek halinde yeni mesleğe çok kısa zamanda intibak edebilirler.( The ones being educated in the Vocational and Technical schools are more prone to the job  and if they want to change their jobs  they will be able to be adapted to the new one in a short time.)
  10. Eğitimleri süresince iş hayatlarını yakından tanıyacaklarından kendi işyerlerini kurup çalıştırabilirler. (Thanks to the fact that they get to know their job life closely during their educations, they can establish and employ their own business.)

  

 İŞLETMELERDE MESLEK EĞİTİMİNİN SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

  (THE ADVANTAGES OF THE VOCATIONAL EDUCATION IN THE WORKPLACES )

  

  1. İşletmelerde meslek eğitimi süresince yaşlarına uygun askeri ücretin %30’undan az olmamak üzere ücret alırlar. (In the workplaces they are paid a wage not to be less the thirty percent of minimum wage.)
  2. İşletmenin sağladığı diğer sosyal imkânlardan faydalanırlar. (They benefit from the other social facilities supplied by the operations)
  3. Hastalık, iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigorta edilirler. ( They are insured againts the diseases, work accidents and occupational diseases.)
  4. Eğitimleri, süresince muayene ve tedavi masrafları sosyal sigorta kurumuca karşılanır. (During their educations, the expenses of their medical examinations and treatments are paid by Sociat Insurance Institution.)
  5. Okul atölyelerinde bulunmaya eğitim aracı, makine ve teçhizatı işletmelerde görüp kullanma imkânına sahip olurlar. (They have a chance to see and use the training devices , machines and equipment that are not available in their school.)
  6. Mesleki bilgi ve becerilerini işyerlerinde gerçek iş şartlarında geliştirirler. (They can improve their professional knowledge and skills in a real workplace atmosphere.)
  7. Ülkemizin ihtiyaç duyduğu yeni iş alanlarına uygun programlarla, daha çok uygulama yaparak eğitilirler. (By the suitable programmes that our country needs for new work fields, they are trained by doing more practise.)

  GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI  

 

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

 

(THE CURRENT SITUATION AND THE FUTURE OF THE DEPARTMENT)

 

        Giyim üretimi, dünyada gerek pamuk ve iplikle başlayan üretim sürecinde yaratılan katma değer, gerekse ihracat gelirleri içindeki yüksek payı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecinde önemli roller üstlenen ülkelerin vazgeçemediği bir alandır. Giyim üretim teknolojisi alanı Türkiye’de son yıllarda büyük gelişme kaydetmiştir. (Clothing manufacture is a field which plays an important part in economic development process because of both high percentage of it in exportation incomes and added value which was created in manufacture process that started by cotton and thread; so the countries can’t give up this field. The field of clothing manufacture technology has improved  in recent years.)

 

 

 

OKULUMUZDA”ALANDA BULUNAN MESLEKİ DALLAR

 

(PROFESSIONAL BRANCHES OF THIS DEPARTMENT IN OUR SCHOOL)

 

  • Kadın Giyim Modelistliği (Women’s clothing styler)

 

  • Hazır Giyim Model makineciliği (Model machinery technician for ready-made clothing) 

 

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

 

(REGUIRED QUALIFICATIONS FOR PROFESSION MEMBERS)

        

         İşini yapmasını engelleyecek bedensel engelli olmaması, titiz olması, göz ve ellerin eş güdümlü. (Not to have physically handicap that prevents working, to be precise, to have eye-hand coordination)

 

İŞ BULMA İMKÂNLARI (JOB OPPORTUNITIES)

 

Özel sektörlerdeki tekstil üretim işletmelerinde çalışabilecekleri gibi kendi atölyelerini de açabilirler. (They can work at textile manufacture operation. Also they can open their own textile mill.)

 

EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI (EDUCATION AND CAREER OPPORTUNITIES)

 

Lise öğrenimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler, meslek yüksek okullarının; (Students who complete their high school training successfully can pass directly to the vocational colleges’   textile, leather ready –wear, costume designer departments without exam.)

 

  • Tekstil, (textile)
  • Deri Konfeksiyon, (leather ready –wear)
  • Kostüm Tasarımı (costume designer)

 

bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.

 

Üniversite giriş sınavlarında başarılı oldukları takdirde;

 

(If they pass the university entrance exam)

they can continue their education with the undergraduate programs of clothing industry teaching, clothing teaching and ready-wear teaching.)

 

  • Giyim Endüstrisi Öğretmenliği, (clothing industry teaching)
  • Giyim Öğretmenliği, (clothing teaching)
  • Hazır Giyim Öğretmenliği, (ready-wear teaching)

 

 lisans programlarına devam edebilirler.

 

Ön lisans programlarını başarı ile bitirenler açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde;

 (If the students of associate degree program pass the vertical transfer exam)

   They can continue their education with the  undergraduate programs of clothing industry teaching, clothing teaching, ready-wear teaching, fashion design and fashion design teaching.)

 

  • Giyim Endüstrisi Öğretmenliği, (clothing industry teaching)
  • Giyim Öğretmenliği, (clothing teaching)
  • Hazır Giyim Öğretmenliği, (ready-wear teaching)
  • Moda Tasarım, (fashion design)
  • Moda Tasarım Öğretmenliği (fashion design teaching.)

 

 lisans programlarına devam edebilirler.

 

MESLEKİ VE TEKNİK ÖĞRETİM YAPAN OKUL MEZUNLARINA SAĞLANAN HAKLAR

 

 (PROVIDED RIGHTS FOR THE GRADUATED ONES FROM THE PROFESSIONAL AND TECHNICAL SCHOOLS )

 
 

 Mezunlarımıza 4702 sayılı Yasa ile “Meslek Yüksek Okullarına sınavsız girme hakkı” tanınmıştır. (By 4702 law no; Our graduates have been given “the right for enterance to the junior technical colleges without examination “)

  1. 4 yıllık Fakültelere girişte için %10 oranında kontenjan tanınmıştır. (A ten percent of quota has been given four year colleges.)
  2. Endüstri meslek lisesi ve çok programlı liselerin bu okullarda uygulanan programlarında mezun olanlar 3795 sayılı kanuna göre, TEKNİSYEN unvanı ile istihdam edilirler. (According to the law numbered 3795 , the ones being graduated from Industrial Vocational High Schools and multi- program high schools can be employed with the name of TECNICIAN.)
  3. Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olanlar, üniversiteye girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavlarına katılma hakkına sahiptirler. (The ones being graduated from the Vocational and Technical High School has the right for attending to selection and placement exam to be able to study in the university.)
  4. Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarında, alanlarının devamı niteliğinde olan yüksek öğretim kurumlarını tercih etmeleri durumunda kendilerine ortaöğretim başarı puanlarının %40ına kadar ek puan verilir ve diğer lise mezunlarına göre daha avantajlı olurlar. ( In the selection and placement exam of the students, If the students prefer their own departments , they are given an additional point ,which is about forty percent of their own secondary school achivement score and they become more adventagous than the others.)
  5. Yüksek öğretime devam etmeyenlerin iş bulmaları ve mesleklerinde ilerlemeleri daha kolay olmaktadır. (It is easier to find a job and advance in the profession for the ones who don’t continue to the high education.)
  6. Kamu kurum ve kuruluşlarında branşlarında görev alan mezunlar, genel lise mezunlarına göre bir üst dereceyle işe başlarlar.
  7. Teknik lise mezunlarına,3308 sayılı kanuna göre, doğrudan İŞ YERİ AÇMA BELGESİ verilir. (The ones taking part in the state agencies with their own branches, starts to work with a high degree in comparison with the general high school gradutes. According to the law numbered 3308 , the technical high school gradutes are given OPENNING A BUSINESS DOCUMENT directly.)
  8. Meslek Lisesi mezunları,3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nun 30.maddesi gereğince işyeri açabilmek için şart olan ustalık unvanına kendi mesleklerinde 1 yıllık pratik çalışma yaptıktan sonra girecekleri sınav sonrasında ulaşırlar. (Vocational Highschool gradutes According to the 30th item of the law numbered 3308 of the Vocational Education Law, reach the specialist title to open a workplace only after  the exam following  a one year work.)
  9. Mesleki ve teknik öğretim yapan okullarda eğitim görenler okul ve işyerlerinde iş eğitimi almış olmaları sebebiyle mesleğe yatkın olurlar ve meslek değiştirmek halinde yeni mesleğe çok kısa zamanda intibak edebilirler.( The ones being educated in the Vocational and Technical schools are more prone to the job  and if they want to change their jobs  they will be able to be adapted to the new one in a short time.)
  10. Eğitimleri süresince iş hayatlarını yakından tanıyacaklarından kendi işyerlerini kurup çalıştırabilirler. (Thanks to the fact that they get to know their job life closely during their educations, they can establish and employ their own business.)

 

İŞLETMELERDE MESLEK EĞİTİMİNİN SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

 

  (THE ADVANTAGES OF THE VOCATIONAL EDUCATION IN THE WORKPLACES )

   

  1. İşletmelerde meslek eğitimi süresince yaşlarına uygun askeri ücretin %30’undan az olmamak üzere ücret alırlar. (In the workplaces they are paid a wage not to be less the thirty percent of minimum wage.)
  2. İşletmenin sağladığı diğer sosyal imkânlardan faydalanırlar. (They benefit from the other social facilities supplied by the operations)
  3. Hastalık, iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigorta edilirler. ( They are insured againts the diseases, work accidents and occupational diseases.)
  4. Eğitimleri, süresince muayene ve tedavi masrafları sosyal sigorta kurumuca karşılanır. (During their educations, the expenses of their medical examinations and treatments are paid by Sociat Insurance Institution.)
  5. Okul atölyelerinde bulunmaya eğitim aracı, makine ve teçhizatı işletmelerde görüp kullanma imkânına sahip olurlar. (They have a chance to see and use the training devices , machines and equipment that are not available in their school.)
  6. Mesleki bilgi ve becerilerini işyerlerinde gerçek iş şartlarında geliştirirler. (They can improve their professional knowledge and skills in a real workplace atmosphere.)
  7. Ülkemizin ihtiyaç duyduğu yeni iş alanlarına uygun programlarla, daha çok uygulama yaparak eğitilirler. (By the suitable programmes that our country needs for new work fields, they are trained by doing more practise.)

 

 

 

OKULUMUZDA SOSYAL ETKİNLİKLER


ŞEHİT BÜYÜKELÇİ GALİP BALKAR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI KULÜPLERİ

SIRA

KULÜP ADI

 

  1. 1.        

KÜLTÜR EDEBİYAT KULÜBÜ

  1. 2.        

KÜTÜPHANECİLİK KULÜBÜ

  1. 3.        

GEZİ TANITMA, TURİZM VE İSTANBUL KULÜBÜ

  1. 4.        

ÇEVRE, KAN BAĞIŞI, SAĞLIKLI YAŞAM VE YEŞİLAY KULÜBÜ

  1. 5.        

YAYIN VE İLETİŞİM KULÜBÜ

  1. 6.        

SİVİL SAVUNMA KULÜBÜ

  1. 7.        

SATRANÇ KULÜBÜ

  1. 8.        

SPOR VE BİSİKLET KULÜBÜ

  1. 9.        

BİLİM-FEN VE TEKNOLOJİ KULÜBÜ

  1. 10.    

RESİM VE FOTOĞRAFÇILIK KULÜBÜ

  1. 11.    

BİLARDO KULÜBÜ

  1. 12.    

GİRİŞİMCİLİK KULÜBÜ

  1. 13.    

e-twinning KULÜBÜ

  1. 14.    

DEĞERLER EĞİTİMİ, MEDENİYET VE DÜŞÜNCE KULÜBÜ

  1. 15.    

MESLEKİ TANITIM KULÜBÜ

  1. 16.    

MÜZİK KULÜBÜ

  1. 17.    

TİYATRO KULÜBÜ

 

 

 

 


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.03.2018 - Güncelleme: 06.02.2024 14:18 - Görüntülenme: 1546
  Beğen | 2  kişi beğendi